Spinning

Imorgon ska jag prova på spinning, enligt säkra källor är benen DÖDA efter sitt första spinningpass? Låter trovärdigt i alla fall.
Innan jag vart sjuk och innan jag var på semester så tränade jag som en galning. Fick extrem ångest om jag inte tränade, 3 h träning om dagen var vanligt för mig.
Men nu har jag bestämt mig för att inte träna så som jag gjorde, jag är trött på löpbandet. Den här veckan bestämde jag mig för att prova på några klasser på gymmet, köra tex en timme pilates och sen UT och springa eller powerwalka. Och jag måste säga att det känns mycket bättre.

Nästa veckas plan ser ut såhär:
Måndag: Spinning + powerwalk
Tisdag: Kickboxing
Onsdag: Pilates + powerwalk
Torsdag: Flex + powerwalk
Fredag: Spinning

Jag är faktiskt lite nervös inför imorgon, jag pallar inte med ännu mer träningsvärk. Har haft träningsvärk hela den här veckan (på olika ställen). Men som sagt, någonstans måste man börja och det känns bra att vara tillbaka på banan igen.

Den här dagen har förresten gått jätte bra, tränat, tvättat bilen (tro mig, de va ett träningspass i sig) och powerwalkat. Maten har gått super också! Nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0