Fortsättning följer

Jag har tre mål (klädmässigt) just nu.

Mål nr ett är ett par vita jeansshorts som jag köpte för några veckor sen. Jag provade dom i affären och dom satt fan inte snyggt, fy helskotta va tighta dom va. Men jag ville ha dom så mycket, dom jeansshortsen var liksom dom ultimata. Jag bestämmer mig för att INTE köpa dom, för en större storlek fanns inte på kartan att jag skulle prova. Jag bestämde mig istället för att äta riktigt bra i tre dagar framöver, för att sen gå till affären och göra ett nytt försök.
Till min stora förvånan satt dom inte sådär obehagligt tight längre, utan mer "ytterst-lite-för-tight-men-om-jag-sköter-tre-dagar-till-är-dom-perfekta". Jag köpte dom. Skötte jag tre dagar till? Nepp. Jag åkte utomlands på semester och hade semester från att gå ner i vikt också.
Nu vill jag inte krossa mitt hjärta genom att försöka ta på mig dom, men om en vecka ska jag ge dom ett försök. Jag återkommer hur det går.

Mål nr två är ett par svarta jeans, som jag behöver gå ner några kg för att få på mig (några kg mer än jeansshortsen). Jag köpte dom när jag rasade i vikt. Jag kände mig nöjd att änligen ha ett par tighta jeans igen, dock vart dom förstora ett tag också. Men sakta men säkert växte jag i dom igen, och nu är det plågsamt att bära dom. Så när jag kommer i dom jeansen igen så vet jag att jag är på god väg.

Mål nr tre är de sista jeansen jag köpte då jag var som smalast (och nej jag har aldrig varit riktigt riktigt smal). Kände mig så himla snygg och så himla lyckad i dom jeansen. När jag höll upp dom framför mig vart jag imponerad av att jag kunde komma i dom. Dom jeansen är mina absoluta skinny jeans.


Det underlättar verkligen att ha små delmål. Skulle jag stå där med de sistnämnda svarta jeansen (skinny jeansen) hade jag gett upp. Dom känns liksom för långt borta, medans dom vita jeansshortsen känns så nära. Om jag sköter mig bra någon vecka vet jag att dom kommer sitta skit snyggt, och när dom sitter snyggt är det inte långt kvar till de svarta jeansen.
Det här ska gå!!!!! Vilken känsla i världen slår känslan då man tar på sig sina "smalkläder"?

Kommentarer
Postat av: fight for the "fit for fight"

åhh, duktiga du och satan vad sugen jag blev på att köpa skinny-clothes nu :p

2010-04-22 @ 14:27:41
URL: http://fightforthefitforfight.blogg.se/
Postat av: Solen

Delmål är så himla viktiga, absolut i alla skeden av livet! Jag har ett par favoritjeans som jag faktiskt kommer i men som jag inte kan knäppa. Dock kan jag inte röra mig i dem...Hade dem för ca 15 kg sedan vilket väl säger sitt. Har som mål att kunna använda dem igen i alla fall :)

2010-04-22 @ 20:07:07
URL: http://matfixerad.blogg.se/
Postat av: cherry

duktiga du!! du kommer utan problem komma i dom igen!

2010-04-23 @ 10:31:42
URL: http://icecherry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0